Koskacukor: Banános-csokis kenyér

2014. november 6., csütörtök

Banános-csokis kenyér

Nagy banán rajongó vagyok, míg a párom egyáltalán nem szereti. Egyik este megkérdeztem tőle, hogy mit szólna ahhoz, ha a banánt sütibe tenném? Először kicsit furán nézett rám, nem is tudnám összegezni, hogy az a nézés mit is fejezhetett ki abban a pillanatban. De a válasz az volt, hogy nyugodtan.
Másnap el is készítettem. Nem gondoltam volna, hogy meg is fogja enni vagy egyáltalán ízleni fog neki, de miután a fotózásra szánt 3 szelet elfogyott délre, akkor már gondoltam, hogy annyira rossz mégsem lehet. Jah, és a banán sütibe igenis nagyon finom!
Talán lehet kicsit cukor mentesre sikerült, ezért azt javaslom aki az édesebb sütiket szereti, azok nyugodtan tegyenek hozzá, nekünk így tökéletes volt!
A receptet Un dejuener de soleil - olasz gasztroblog oldalon találtam, amit már egy ideje követek. Rengeteg pompás ötletet találtam!





Banános-csokis kenyér
Hozzávalók:
3 banán (kb. 270 g)
100 g nyírfacukor
3 tojás
80 g extra szűz olívaolaj
40 g joghurt
120 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
40 g zabliszt
40 g durvára vágott dió
20 g kukoricakeményítő
2 evőkanál holland kakaópor
1 teáskanál sütőpor
egy csipet só

Elkészítés:
A tojásokat verjük habosra a cukorral, adjuk hozzá a joghurtot, az olajat és az összetört banánt.
A liszteket és a kukoricakeményítőtmérjük ki egy tálba, tegyük bele a diót, a kakaóport, a sütőport és egy csipet sót. Az összes száraz alapanyagot két részletben adjuk a nedves alapanyagokhoz és keverjük simára. Egy 24 cm hosszú kikent, lisztezett kenyérformába öntsük bele, majd toljuk 180°C-ra előmelegített sütőbe és süssük 30 percig, majd takarjuk le alufóliával és további 20-25 percig, így nem fog megégni a teteje. Végezzünk tűpróbát!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...