Koskacukor: Mézeskalács-fűszerkeverék

2014. november 30., vasárnap

Mézeskalács-fűszerkeverék

Úgy kezdődött, hogy nővéremnél megláttam a legújabb praktika magazint. Nem vagyok nagy barkácsolós, a kézügyességem sem a legjobb, de ami benne volt... ezt megtudom én is csinálni. Karácsonyi üvegek, amiben különböző olyan dolgok voltak, amiket ebben az időszakban használunk fel. Egyből eszembe jutott: mézeskalács-fűszerkeverék. Milyen jól mutatna egy ilyen cuki kis üvegben! Irány a hobbi bolt, úgyis az idén is saját magam készítem az adveni koszorút, meg ha már tavaly lecsúsztam az adventi naptárról talán az idén sikerül is vele elkészülni. De ezek legyenek a délután meglepetései! :)
Tehát gyorsan fogtam egy szép befőttes üveget és kb. fél óra alatt kész is voltam vele. Mézeskalács-fűszerkeverékről több helyen olvastam, próbáltam összerakni belőle egyet, mert valahol soknak találtam a gyömbért valahol a szerecsendiót. Elkészítettem, megkóstoltam, finom... Le is lett tesztelve! Tényleg finom. Jó nagy adag lett belőle, így biztosan elég lesz egész ünnepi időszak alatt.





Mézeskalács-fűszerkeverék:
Hozzávalók (kb. 2 dl):
40 g fahéj
20 g őrölt gyömbér
5 g szerecsendió
5 g őrölt szegfűbors
15 g őrölt szegfűszeg
10 g őrölt kardamom
2 teáskanál őrölt ánizs

Elkészítés:
A fűszereket pontosan mérjük ki mérleggel, jól keverjük össze és tegyük jól lezárható üvegbe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...