Koskacukor: Pain d'Epi

2014. november 14., péntek

Pain d'Epi

Korábban találkoztam már ezzel a formájú kenyérkével, ami a legjobban azért tetszett, hogy csak úgy lehet törni belőle és ránézésre is szuper ropogósnak tűnt. A ropogós kenyereket pedig imádom! Igazi receptet nem találtam rá, sőt nem is nagyon keresgéltem, inkább egy baguettehez hasonló állagú tésztát gyúrtam, amit egy napra hűtőbe tettem, másnap kétszer hajtogattam, majd kicsi formázás után ment a sütőbe. Eszméletlen lyukacsos lett és foszlós, frissen ropogós, de másnap is finom. Lehetne szebb is, de nekem így volt tökéletes.





Pain d'Epi
Aktív kováshoz:
50 g kovász
50 g víz
50 g teljes kiőrlésű liszt

Keverjük össze, fedjük le és 15 óra hosszát hagyjuk szobahőmérsékleten aktivizálódni.

Továbbá:
150 g fehér BL80 búzaliszt
200 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
7 g só
10 g élesztő
250 ml víz

Elkészítés:
Az aktív kovászunkat tegyük a dagasztó tálba, mérjük ki hozzá a liszteket, a sót és morzsoljuk hozzá az élesztőt. Dagasztás közben adagoljuk hozzá a vizet, annyit, hogy egy kellemesen lágy, kissé ragacsos tésztát kapjunk. Kb. 8-10 percen keresztül dolgoztassuk a gépet. Enyhén olajozott tálba téve, lefedve mehet a hűtőbe legalább 24 órára.
Másnap hajtogassuk át a tésztát úgy, hogy a tálba mindig keresztül hajtjuk és így megyünk körbe. Szobahőmérsékleten hagyjuk duplájára kelni kb. 2 óra alatt. Közben még egyszer áthajtogatjuk. Lisztezett deszkára tesszük, baguettet formálunk belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsire áthelyezzük. Egy olló segítségével bevágjuk 45°-os szögben, és mindig ahogy az ollóra ráfekszik elhajtjuk egyik, majd a másik irányba. Letakarva pihentetjük 40-45 percig. Addig előmelegítjük a sütőt 200°C-ra, egy vízzel tele tálkát vagy tepsit helyezünk az aljára.
Miután megkelt a kenyér, megspricceljük jól vízzel és sütőbe helyezzük kb. 25 percre.
Rácsra téve hagyjuk kihűlni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...