Koskacukor: Narancsos-csokoládés panettone

2014. december 16., kedd

Narancsos-csokoládés panettone

Ennek a panettone-nak egy egész története van. Ez most nem magunknak készült...
Több, mint egy évig jártam aerobic-ra, amit nyáron hagytam abba, mert sajnos nem fért bele az időmbe. Kicsit át kellett variálni az időbeosztásomat, így döntöttem a mellett, hogy a párommal eljárok edzőterembe, így hamarabb hazaérek és talán egy órával sikerül hamarabb lefeküdnöm. A sorozatos nagyon késői fekvés egy idő után kezdett teljesen kikészíteni. Annak idején az aerobic órákon nagyon jó kis csapat jött össze, hogy a mai napig nem felejtem el őket. Fekete Timi az edző egyik nap rám írt, hogy volna e kedvem zsűrinek lenni az általa szervezett "legfinomabb alakbarát sütemény" kóstolásánál. Hát még szép!
Tegnap jött el ez az este, amikor végig kóstolhattam több, mint 10 féle süteményt, amik finomabbnál finomabbak voltak. Elég nehéz volt a döntést hozni, hogy melyikre is adjam le a voksom. Akivel diskurálhattam a sütikről Limara volt, a zsűri elnöke. Igaz mind a ketten makóiak vagyunk, de soha nem találkoztunk még személyesen. Nagyon örültem, hogy megismerhettem és jó volt vele beszélgetni. Az is kiderült, hogy körülbelül egyforma az ízlésünk, mert az első három helyre ugyanazokat a sütiket választottuk. Voltak az asztalon kókuszos, mákos, diós, avokádós, goji bogyós, szezám liszttel készült és még más paleo, egészséges adalékanyagból készült sütemények. Bebizonyították azt, attól, hogy egészséges, lehet még finom.
A panettone története pedig ott kezdődik, hogy készültem egy ajándékkal. Egy pótdíjjal. A harmadik és a negyedik hely között mivel holtverseny alakult ki, így a negyedik helyezett sem maradt ajándék nélkül, mert ezzel a karácsonyi olasz kaláccsal ajándékozhattam meg.
Köszönöm szépen a meghívást a volt aerobic edzőmnek, Fekete Timinek, nagyon jól éreztem magam és jó volt újra találkozni Mindenkivel!





Narancsos-csokoládés panettone
Hozzávalók (18 cm átmérőjű formához):
1. nap:
25 g élesztő
65 g cukor
110 g narancslé
65 g tojássárgája
75 g olvasztott vaj
240 g liszt

2. nap:
1 nap tésztája
65 g liszt
3 g só
50 g cukor
65 g tojássárgája
20 g víz
75 g étcsokoládé cseppek
50 g kandírozott narancs
50 g mazsola
1 narancs reszelt héja
1 vaníliarúd kikapart belseje
30 g holland kakaó
90 g olvasztott vaj

Elkészítés:
Az első nap elkészítjük az alap tésztát, ami segít megemelni szép nagyra a panettonénkat. Összekeverjük, kidolgozzuk a hozzávalókat, majd hagyjuk egy éjszakára szobahőmérsékleten, a legjobb, ha egy teljes napot érni hagyjuk.
A mazsolát vízbe áztatjuk.
A vajat kikeverjük a kakaóval, a vaníliarúd kikapart belsejével és a narancs héjával. Mind a kettőt sütés előtt legalább 4-5 órával.
A második nap keverőtálba tesszük az első nap elkészült tésztát, hozzá mérjük a lisztet, a cukrot, a tojások sárgáját, a vizet, a sót, az étcsokoládét és a kandírozott narancsot. A beáztatott mazsolát leszűrjük, majd hozzáadjuk. Jól kidolgozzuk a tésztát, a kakaós vajat a vége felé pedig több részletben hozzáadjuk.
A formánkat kivajazzuk vagy kibéleljük sütőpapírral, majd belekanalazzuk a lágy tésztát. Letakarva szobahőmérsékleten hagyjuk duplájára kelni. Kb. 4-5 óra, de hagyhatjuk egy éjszakára is.
Előmelegített 180°C-os sütőbe kb. 40-45 perc alatt készre sütjük. A vége felé, ha nagyon sülne a teteje, akkor fedjük le alufóliával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...