Koskacukor: Rumos gesztenyés és szilvalekváros hókifli

2014. december 11., csütörtök

Rumos gesztenyés és szilvalekváros hókifli

Személy szerint nagy kedvencem a hókifli. Vannak gyerekkoromról olyan sütemények, amiket egyszerűen nem cserélnék le semmilyen mostani "divatos" desszertre vagy bármilyen más édességre. Ilyen a zserbó, a lúdláb vagy a hólabda (kozáksapka), amiket anyukám szinte minden ünnepi alkalommal elkészített. Hókiflit már tavaly is sütöttem, akkor aszalt szilvás marcipánossal és dióssal próbálkoztam, most pedig egy egyszerű rumos gesztenyével és jó házi sűrű szilvalekvárral. A receptemen nem változtattam, tavaly is bevált és most is nagyon finom sokáig omlós maradt.







Hókifli
Hozzávalók (2 gáztepsihez):
30 dkg tk. tönköly liszt
10 dkg rétesliszt
10 dkg fehér BL55 liszt
20 dkg zsír
2 nagy ek. tejföl
1 ek. cukor
2 dkg élesztő
1 dl tej
csipet só

Töltelékhez:
200 g jó minőségű gesztenyepüré
cukor ízlés szerint, illetve a gesztenyétől függően, mennyire cukrozott
1-2 teáskanál rumaroma vagy rum

házi sűrű szilvalekvár


Hempergetéshez:
10 dkg nyírfacukor
2 ek. vaníliás cukor


Elkészítés:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne az élesztőt és a cukrot, hagytam felfutni. A lisztféléket kimértem egy kelesztő tálba, hozzá mértem a zsírt és elmorzsoltam a liszttel. Bele tettem a sót, a tejfölt és a felfuttatott élesztőt. Összegyúrtam és a hűtőbe tettem l óra hosszára.
A gesztenye masszát kikevertem a rummal és egy kevés cukorral.
A nyírfacukrot a vaníliás cukorral ledaráltam.
Elővettem a hűtőből a tésztát, két cipóra osztottam, amíg az egyikkel dolgoztam a másik ment a hűvösre. Kinyújtottam 2-3mm vékonyra és fánk szaggatóval karikákat szaggattam. megtöltöttem és ketté hajtottam, majd a széleit lenyomkodtam. Fel is lehet tekerni, úgy inkább kifli formájú lesz, de ha sietünk akkor így is tökéletes.
Zsírpapírral bélelt gáztepsibe pakoltam. Előmelegített 180°C-os sütőbe 10-15 perc alatt világosra sütöttem.
Vigyázni kell, mert gyorsan sül és amikor már szilárd a tészta, és az alja kezd pirulni, akkor már jó.  Így marad finom omlós. Nem szabad sokáig sütni, mert kiszárad. 
Ahogy kivettem a sütőből egyből vaníliás porcukorba hempergettem és egy tálcára pakolgattam egymás mellé kihűlésig. Csak ezután mentek dobozba.









2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...