Koskacukor: Mandulás cantuccini

2015. január 16., péntek

Mandulás cantuccini

Soha nem készítettem még cantuccinit, azaz biscottit. Toszkán területén cantuccininek nevezik, illetve a sütemény az olasz Prato városból származik. Mandulával, fenyőmaggal különböző fűszerekkel készülnek. Többnyire csak tojást tartalmaz, de keverhetünk hozzá egy kis vajat, olajat vagy tejet. Száraz, ropogós kekszről beszélünk, amit kétszer kell megsütni. Egyszer egészben, rúd formájában, majd felszeletelve egy alacsonyabb lángon sütjük tovább.
Sok receptet nem keresgettem hozzá, ugyanis az ötlet úgy jött, hogy megláttam ezt a képet és megkívántam. Őszintén egy zabpelyhes vagy egy sima keksz nekem jobban ízlik, mint ez az olasz biscotti. Lehet, hogy a recepttel lesz a gond, bár nem hiszem, mert máshol is megnéztem később és hasonlóak az arányok. Nekem nagyon száraz és mivel nem lehet vékonyra szelni a nagy mandula miatt, ezért sok is egyszerre. De természetesen kinek mi jön be. :)








Mandulás cantuccini
Hozzávalók (2 rúdhoz):
25 dkg tk. tönköly liszt
10 dkg nyírfacukor
egy csipet só
5 g sütőpor
1 citrom reszelt héja
2 tojás
15 dkg pirított mandula

Elkészítés:
Először is melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Ez az idő tökéletes lesz ahhoz is, hogy a mandulát megpirítsuk közben.
A lisztet mérjük ki, adjuk hozzá a cukrot, a sót, a sütőport és reszeljük bele egy egész citrom héját. Üssünk hozzá két tojást és a pirított mandulával együtt dolgozzuk össze. Osszuk két részre, formáljunk belőle két rudat, majd sütőpapírral bélelt tepsire tegyük egymás mellé.
Süssük kb. 30 percig. Vegyük ki a sütőből és hagyjuk egy picit hűlni. Szeleteljük fel és tegyük vissza a tepsire, majd a sütőbe, de most már csak 170°C-ra. Süssük készre 10-15 perc alatt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...