Koskacukor: Görög joghurtos eper torta

2015. április 27., hétfő

Görög joghurtos eper torta

Nem vagyok teljesen odáig az import eperért, de a magyar sem az igazi még, így inkább választottam görög epreket a süteményhez. Legutóbb is a fagyiba görögöt vásároltam és nagyon finom édes volt. Most is sikerült beletalálnom, így nem is volt szükség sok cukorra. Ez most nem gluténmentesen készült, de nem nehéz helyettesíteni a babapiskótát, akár sima gluténmentes piskótával is. Ez volt az első egy hónapja, hogy ismét megkóstoltam valami nem gluténmenteset. Jelentem nem volt most semmifél felfúvódás és egyéb panasz. Valószínűleg egy jó kis probiotikumos kúra és a nyugodtság, amit mostanában próbálok tartani segített ahhoz, hogy rendbe jöjjön az emésztésem.
De nem kell félni, mert jövök én még gluténmentes finomságokkal is, mert imádok kísérletezni és a gluténmentes alapanyagok is  a kedvenceim közé tartoznak, amik természetesen nem a keményítők. :)









Joghurtos eper torta
Hozzávalók (18 cm átmérőjű tortaformához):
150 g babapiskóta
1 dl tej
3 evőkanál amaretto likőr
450 g görög joghurt
250 g mascarpone
3 evőkanál porcukor (nyírfacukor)
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1 csomag dr. oetker zselatin fix
700 g eper

Elkészítés:
Az epret mossuk meg, csumázzuk le és vágjuk ketté.
A joghurtot, a mascarponét tegyük egy tálba, adjuk hozzá a porcukrot, a citrom levét és a reszelt héját. Az eperből vegyünk ki pár szemet, turmixoljuk le és keverjük ezt is a krémhez. Zselatin fix hozzáadásával keverjük simára.
A babapiskótát forgassuk meg amaretto likőrös tejbe és beleljük ki vele a tortaforma alját. Tegyük rá a krém 1/3-át. Helyezzük rá a felezett eprek felét, majd mehet rá a következő réteg krém. Ezután jöhet egy újabb sor babapiskóta és az utolsó adag joghurtos krém. Díszítsük a tetejét maradék eperrel.
Helyezzük a hűtőbe egy éjszakára!














3 megjegyzés:

  1. Birom mikor nincs pontosan megadva pl. a zselatin sulya
    1 zacskoban 2 meret is van!
    Legkozelebb pontosan fogalmazz.
    Ezert nem keszitettem el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Moris! Ezzel a márkanévvel egy fajta zseltin létezik,megnéztem a barátunknál googlnél, igaz az expressz szó lemaradt, de anélkül is zseltin fix csak egyféle van dr. Oetkernek.

      Törlés
    2. Kedves Moris! Ezzel a márkanévvel egy fajta zseltin létezik,megnéztem a barátunknál googlnél, igaz az expressz szó lemaradt, de anélkül is zseltin fix csak egyféle van dr. Oetkernek.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...