Koskacukor: Szlovák mézes zserbó

2015. június 1., hétfő

Szlovák mézes zserbó

Ma megosztom veletek a második sütit, amit magammal vittem a grill fesztiválra, ami hétvégén volt. Egy klasszikussal készültem, mézes zserbóval, aminek a receptjét kutatgattam, mivel soha nem sütöttem még, de a legjobbat szerettem volna kiválasztani, így kicsit nehéz volt a döntés. Egy régi receptkönyvben találtam szlovák mézes zserbó címmel az alábbi receptet, amit pontosan követtem. És jól tettem. Tökéletes lett és azt hiszem elég sok dicséretet szedtem össze.
(A recept: A csábító házi sütemények könyvből származik.)







Szlovák mézes zserbó
Hozzávalók:
Tésztához:
3 evőkanál méz
20 dkg cukor
1 tojás
15 dkg margarin
1,5 kávéskanál szódabikarbóna
7-8 evőkanál tej
60 dkg liszt

Krémhez:
5 dl tej
3 evőkanál liszt
25 dkg margarin
25 dkg porcukor
1/2 citrom leve
1 csomag vaníliás cukor
pár csepp rumaroma vagy rum

Mázhoz:
2 evőkanál kakaó
10 dkg cukor
1 evőkanál liszt
5 dkg margarin
2 evőkanál tejszín

Elkészítés:
A tésztához a mézet, a cukrot, a vajat, a tejjel együtt olvasszuk fel és hagyjuk kihűlni. Ezután adjuk hozzá a tojást. Keverjük a lisztbe a szódabikarbónát. majd szitáljuk a vajas keverékhez. Dolgozzuk össze fakanállal, majd kézzel és fóliába téve tegyük hűtőbe kb. 1 óra hosszára.
Addig készítsük el a krémet. A lisztet keverjük a tejhez, majd közepes lángon főzzük addig, amíg be nem sűrűsödik. Lefedve hagyjuk kihűlni. A margarint keverjük habosra a porcukorral, majd a kihűlt krémhez adjuk és simára keverjük. Osszuk három egyenlő részre. Az egyiket ízesítsük citrommal, a másikat vaníliás cukorral a harmadikat pedig rumaromával vagy rummal.
A tésztát osszuk négy egyenlő részre. Egyesével nyújtsuk ki téglalap alakúra, kb. 3 mm vékonyra. Tepsi hátuljára tegyünk sütőpapírt, majd egyesével süssük készre kb. 10-12 perc alatt 180°C-on. Ne süssük túl, mert akkor kiszárad.
A kihűlt lapokat kenjük meg a krémmel, miközben egymás tetejére pakoljuk. Fedjük le fóliával, majd hűtőbe téve hagyjuk minimum egy éjszakát pihenni. A legjobb akkor lesz, ha legalább egy napot állni hagyjuk.
A mázhoz olvasszuk fel a vajat, adjuk hozzá a lisztet és a kakaót. Keverjük simára, a cukorral, majd adjunk hozzá annyi tejszínt, hogy kenhető állagú legyen. Simítsuk a sütemény tetejére. Tegyük vissza a hűtőbe. Miután rádermedt a csokoládé, ismét letakarhatjuk tálalásig.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...