Koskacukor: Tejszínes, aszalt paradicsomos csirkecomb

2015. június 14., vasárnap

Tejszínes, aszalt paradicsomos csirkecomb

Tegnap ballagáson voltam, ahol fantasztikusan éreztük magunkat. A héten egész nap a meleg miatt kb. egy tányér gyümölcs leves ment le egész nap, így eléggé kicsi lett hétvégére a befogadó képességem, de nem lehetett kihagyni a menüt. Először is nővérem saját neveltetésű pulykájából készíttetett levest. Kemencébe készült töltött káposzta volt a második. Miközben elkezdtük az ebédet, már sütötték is a pulykamellet és a petrezselymes, hagymás, szalonnás krumplit. Nah, ez kiverte a biztosítékot nálam. Olyan isteni illata volt, hogy egyből mentem leskelődni, vittem a fényképezőt és kérdezősködtem, hogy mi folyik a tűz körül. :) Anyu zserbóval és vendégváróval lepte meg a vendégeket, de volt még hólabda sós perec és rúd. Estére pukkadásig voltam tele. Ma is ebéden voltunk, úgyhogy most már csak feküdni tudok. Holnap bele kell húzzak az edzésbe, mert a plusszok csak jönnek így... :)
Azért mégsem maradunk holnap sem éhen, bár ezt még a múlt héten készítettem, de hamarosan bemutatom azt is amit ma csináltam. A zsenge borsóleves, grízgombóccal már csak ráadás.




Tejszínes, aszalt paradicsomos csirkecomb
Hozzávalók:
3 egész csirkecomb
só, bors
bazsalikom, majoránna
oregánó
5 dkg vaj
2 evőkanál olaj
1 fej lilahagyma
8 db aszalt paradicsom
10 szem kapribogyó
10 levél friss bazsalikom
1 dl tejszín

Elkészítés:
A combokat vágjuk ketté. Egyesével sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg bőségesen bazsalikommal, majoránnával és oregánóval.
Hevítsünk fel egy magas falú serpenyőben vajat és olajat. A csirkecombokat bőrükkel lefelé tegyük rá és hagyjuk sülni, amíg ropogósak nem lesznek. Fordítsuk meg és pirítsuk fehéredésig. Szedjük ki a combokat, tegyük egy tányérra.
A hagymát pucoljuk meg, daraboljuk apróra az aszalt paradicsommal együtt. Tegyük a visszamaradt zsiradékra a kapribogyóval egytt, dinszteljük pár percig, majd helyezzük rá a combokat és fedjük le. Pároljuk 45-50 percig fedő alatt. Tépjünk hozzá friss bazsalikom leveleket, öntsük fel tejszínnel és forraljuk össze.
Tálaljuk kifőzött tésztával!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...