Koskacukor: Sült paprika krémleves, fokhagymás krutonnal

2015. augusztus 25., kedd

Sült paprika krémleves, fokhagymás krutonnal

Azon gondolkoztam, hogyan is tehetném el télire a sült padlizsánt és a sült paprikát. A fagyasztós módszernél maradtam volna, ha nem fogok ki a piacon 1 kg jó magvas padlizsánt. Először amikor kettévágtam annyira nem volt feltűnően teli maggal, ezért úgy döntöttem megsütöm. De amikor kiakartam kaparni akkor rájöttem, hogy ez bizony kuka lesz. A paprikával nem volt semmi gondom, csupán egy olyan erős paprikát fogtam ki, hogy nem erő leves lett, hanem igazi erős leves. A fokhagymás kruton csillapított rajta egy kicsit, de egy kisebb tálkával is elég volt. Ettől eltekintve nagyon finom lett. Maradt még a paprika krémemből és további ötleteim is vannak.






Sült paprika krémhez:
1 kg kápia paprika
2 piros csípős paprika
5 gerezd sült fokhagyma
2 kávéskanál só
frissen őrölt bors
2 evőkanál extra szűz olívaolaj

Sült paprika krémleves, fokhagymás krutonnal
Hozzávalók ( 2 személy részére):
5 dl csirkehús alaplé
1,5 dl sült paprika krém
1 teáskanál kakukkfű
ízlés szerint só, bors

1 szelet rozsos kenyér
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
Először el kell készítenünk a sült paprikakrémet, amit később másra is fel tudunk használni.
A paprikákat helyezzük alufóliával bélelt sütőlemezre, csomagoljunk mellé fóliába egy fej fokhagymát, amibe locsoljuk egy kevéske olívaolajat. Forró 200°C-os sütőbe süssük addig, amíg a paprikákon fekete foltok nem lesznek. Ez jelenti azt, hogy jól megsült, megpuhult. Szedjük ki egy tálba, takarjuk le fóliával, majd mindig vegyünk ki egyet. Húzzuk le a héját, kaparjuk ki a magját és gyűjtsük turmixgépbe. Adjuk hozzá a megpucolt sült fokhagyma gerezdeket, az olívaolajat, sózzuk és borsozzuk, majd turmixoljuk krémesre.
Mérjünk ki belőle 1,5 dl, ezt adjuk hozzá a forró csirkehúsleveshez. Keverjük át, ízesítsük kakukkfűvel, sóval és borssal.
A kenyeret daraboljuk apró kockára. A fokhagymát zúzzuk össze, kevés olívaolajon pirítsuk meg, majd dobjuk hozzá a kenyér kockákat. Alacsony lángon pirítsuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...