Koskacukor: Központ Bisztró - ahová minden nap betérnék egy mosolyért

2015. szeptember 5., szombat

Központ Bisztró - ahová minden nap betérnék egy mosolyért

Még a hét elején barátnőmmel egy üzletvezetői tréningen vettünk részt, miután ellátogattunk Újpestre a Központ Bisztróba. Wessely Márta hívott meg már korábban, a Mirelle blog írója, azzal a céllal, hogy teszteljük az éttermet. Örömmel vettem a meghívást és az első adandó alkalommal, már mentünk. Kata barátnőm nagyon hálás volt, hogy elhoztam egy ilyen fantasztikus helyre. Ő is imád főzni és szeret a konyhába sürögni, forogni. Számíthattam rá, hiszen közösen tudtuk alkotni egy olyan véleményt, kritikát, amit később megoszthattunk a konyha séfjével. De most kezdem is az elején.
Sokszor jártam már Pesten, de még annyira nem ismerem. Amennyiben ki kellene választani egy helyet, ahol szívesen megebédelne egy társaság, biztosan nem Újpestben gondolkodnék. Ez idáig. Amikor kiszálltam az autóból egy teljesen más városrészt láttam, mint amire számítottam. Hatalmasat fejlődött az utóbbi években. (Őszintén, nagyon régen jártam erre.) Azt hiszem nem is hiányzott más, mint egy gyönyörű, fiatalos francia stílusú bisztró. Korábban egy hentes üzlet állt a helyén, de egy komoly rekonstrukció következtében megnyitották a Központ Bisztrót. Megérkeztünk a helyszínre. Kívülről nézve nagyon elegáns, stílusos, fiatalos Bisztrót látunk. Amikor beléptünk egyből jött egy fiatal ember, aki megkérdezte, hogy melyik asztalhoz szeretnénk ülni. Bent vagy szívesebben kint, a friss levegőn, ahol két asztal közül választhattunk. Most őszintén, ritkán figyelnek ennyire az emberre. Választási lehetőségeket kaptunk és arra is kíváncsi volt, hogy mit szeretnénk. Na, én már ekkor elájultam. Lehet, hogy én járok keveset étterembe, de azért itt az Alföldön több helyet is meglátogattunk már a párommal és legtöbbször negatívan csalódás ért. Ezután egy kedves pincér lány szolgált ki minket, aki mindig mosolygott és még beszélgetett is velünk. Hm, mégsem robotok. Gondolom más is tapasztalt már olyat, mintha be lennének programozva. Tehát helyet foglaltunk, majd hamarosan meg is érkezett a tulajdonos Galajda Péter, akit sikerült megismernem személyesen. Ennyire közvetlen és barátságos ember sem sokszor találkozik az ember. Nyitott volt teljesen a beszélgetésünk, őszintén válaszolt a kérdéseimre és a véleményeimre nagy kíváncsisággal figyelt. Akkora lelkesedés és pozitivitás sugárzik belőle, hogy még a bejövő embereket is feltölti energiával.
Megtudtam tőle, hogy az emberek a reggelitől a vacsoráig széles választékkal várják vagy éppen, ha sietnek burgerekkel is szolgálnak. Ha éppen egy olyan vendég jönne, aki gluténmentesen étkezik vagy vegetáriánus, akkor sincs semmi probléma, mert erre is odafigyelnek, hogy választékon legyen. Reggelire ehetünk croissant házi lekvárral, toastokat vagy tojásféléket. Ihatunk mellé házi kakaót, kávé különlegességeket, turmixokat vagy forró csokoládét (oreosat, pillecukrosat). Kell ennél több? Bárcsak felénk is lenne egy ilyen jó hely, azt hiszem itt kezdeném a reggelemet. Mivel az étkezések közül a legfontosabb a reggeli és sajnos nem sokan figyelünk erre, fontos, hogy jól indítsuk a napot! Egy hangulatos hely, fantasztikus reggeli és már pozitívan kezdhetjük a munkánkat.
Hosszasan beszélgettünk arról, hogy hamarosan nem csak náluk lesz fogyasztható a házi készítésű szörpből készült limonádék, hanem haza is vihetjük. Ízesített Latte-kat saját készítésű szirupokkal ízesíti, amihez szintén hamarosan mi is hozzáférhetünk. Mi megkóstoltunk háromféle limonádét. A szedres mindent vitt, de az epres és a ribizlis is felejthetetlen volt. Ahogy elkészítették, a pohárban a sok gyümölcs... Azt hiszem én már itt szerelmes lettem a helybe.



Ebédre választhatunk a menükből, amik ugyanolyan különlegesek, mint az étlapon szereplő fogások.
Első sorban a levesek közül választottunk. Számomra a ribizlileves citromfüves rebarbara kompóttal, Katának pedig a póréhagymás burgonyakrémleves sonka chipsszel volt a nyerő. A gyümölcsleves hihetetlenül krémes volt, a burgonyakrémleves pedig meglepően hideg, ami nagyon kellemes egy forró nyári napon és a sonka chipsz jó ötlet mellé.




Én már itt jól laktam, de ekkor következett a főfogás. Panko bundában sült sertéskaraj, zelleres burgonya salátával volt az egyik választás, ami különleges eljárással készült, emiatt istenien szaftos és puha maradt a hús, kívül pedig a panko morzsától, szokatlanul ropogós. Én a csirkemell steak tök variációval voltam elkápráztatva. A padlizsánkrém, a pesto, az isteni pihe-puha csirkemell és azok a tökök... Mennyei! Megkóstolhattam az okrát is, amiről eddig csak hallottam. Nem is rossz, sőt...




A desszert már nagyon nehezen fért belénk, de meg kellett kóstolnunk. Lehet ciki, de tápióka gyönggyel sem készítettem még pudingot. Ez idáig. Most már be kell szereznem. Szederrel és tonkababbal került terítékre. A pincér lány ajánlotta, megértem miért. Különleges volt számomra és nagyon friss, üde. A másik amit megkóstoltunk a meggyes tiramisu volt. Ettől egy picit többet vártam, de később kiderült, hogy miért nem is olyan, mint amilyenre én gondoltam.





A sok finomság után tele pocakkal már csak pihegni tudtunk. Már ránk sötétedett, de még mindig nem akartunk távozni. Nagyon jól éreztük magunkat. Egyszer csak kijött hozzánk Petrovszki Norbert, akiről sok  mindent megtudtunk. Norbert Nicolas Delgadotól tanult - aki igen híres a gasztronómiában -, a Mixben és a Costesben. Eredetileg Orosházáról jött, ami nincs is messze tőlünk. Imád otthon is főzni a családjának és kísérletezni az ételekkel. Recept könyvet nem sűrűn használ ő sem, mint ahogy én, szívesebben főz a saját ötleteiből merítve. Ebből is látszódik, hogy az étel variációk milyen jól elvannak találva és olyanokat kóstolhatunk meg, amivel máshol nem találkozunk. Az étlap összeállítása, az ételek kitalálása teljesen rá van bízva.
Mindig az aktuális évszaknak megfelelően variálják az étlapot és az éppen akkor fellelhető friss alapanyagokból állítják össze a fogásokat.
A kézműves hamburgereikre nagyon kíváncsi vagyok. Sajnos már csak a házit szoktuk enni, mert a szójás húst nem tudja befogadni a szervezetem. Viszont itt igazi húsból készítik a húspogácsát, vagy éppen csirkemellet tesznek a buciba, de választhatunk vegetáriánust is. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan megfogom kóstolni. A páromat nem volt nehéz rávenni, hogy ugorjunk be Újpesten egy hambira. :)
Amennyiben vacsorára betérnénk választhatunk ételeik mellé a kézműves sörökből, amit kézműves sörfőzdéből hozatnak illetve minden hónapba kiválasztják a hónap borászát, így biztosan minőségi borok között nézelődhetünk.
A menü hetente változik és az árak teljesen elfogadhatók. Mind a menü, mind az étlapon található.
2 fogás 1190, 3 fogás 1490 és ráadásul kedvező áron 190 ft-ért választhatunk 3 dl házi szörpöt a menühöz.
Reggelizni 8:00-11:00-ig, menüzni pedig 11:30-16:00-ig van lehetőség.
Asztalt foglalni online is van lehetőség itt.

Összességében nagyon meg kell dicsérnem mind az étterem kinézetét, a séf kreativitását, a pincérek kedvességét és nem utolsó sorban a tulajdonos hozzáállását. Biztos lehet benne, hogy még visszatérek ide és bátran fogom ajánlani mindenkinek ezt a helyet, mert, ha egy hangulatos bisztróra vágyunk és finomat szeretnénk enni, akkor nincs más hátra, mint betérni hozzájuk!
Azt hiszem Kata barátnőm sem fogja soha elfelejteni. :)


1042 Budapest
Szent István tér 1.

Nyitva tartás:
hétfő-csütörtök: 8-22
péntek: 8-24
szombat: 10-24
vasárnap: 10-22

Asztalfoglalás:
+36 20/3749785




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...