Koskacukor: Mogyorós - diós zabkeksz, étcsokoládé darabokkal

2015. október 18., vasárnap

Mogyorós - diós zabkeksz, étcsokoládé darabokkal

Az utóbbi időben elég sokat utaztam Pestre. Ilyenkor elég korán kelek, bekapok egy pár falatot, de délig eltelik még 8 óra hossza, miközben kétszer illene fogyasztanom valami apróságot, hogy ne lyukadjon ki a gyomrom az éhségtől. Volt már, hogy zabkekszet vittem magammal, de elkövettem azt a hibát, hogy a boltból leakasztottam egyet. Elfelejtettem, hogy azok olyan édesek, hogy még gyomrom is ég utána. Ráadásul az éhségemet sem csillapítja, mert annyi finomított, gyorsan felszívódó szénhidrát van benne. Vettem a fáradtságot és sütöttem két tepsivel. Egész héten ezt hordtam magammal dolgozni. Kettő bőven elég volt egy tízóraira vagy uzsonnára. Ráadásul tele van rosttal, vitaminnal és ásványi anyaggal. Szánjunk otthon egy órát arra, hogy süssünk valami magunkkal vihető finomságot azokra az órákra, amikor éhesek vagyunk és csak pár falatra vágyunk.









Mogyorós - diós zabkeksz, étcsokoládé darabokkal
Hozzávalók (30 db-hoz):
160 g nagyszemű zabpehely
50 g kókuszliszt
150 g zabliszt
100 g graham liszt
1 teáskanál sütőpor
1 kávéskanál szódabikarbóna
egy csipet só
100 g nyírfacukor
100 g étcsokoládé
75 g mogyoró
75 g dió
150 g szobahőmérsékletű vaj
kb. 1,5 dl kókusztej
1 tojás

Elkészítés:
Először mérjük ki a liszteket, adjuk hozzá a sütőport, a szódabikarbónát és egy csipet sót. A mogyorót, a diót és az étcsokoládét tegyük késes robotgépbe, majd daraboljuk egészen apróra. Tegyük a kimért liszthez, a nyírfacukorral és a zabpehellyel együtt. Ezután jöhet hozzá a vaj, a kókusztej és a tojás. Dolgozzuk jól össze, amennyiben szükséges ahhoz hogy összeálljon mehet hozzá még egy kevés tej. Formázzunk belőle közepes nagyságú golyókat, lapítsuk el a tenyerünkkel. Helyezzük egymás mellé sütőpapírral bélelt tepsire.
Előmelegített 180°C-os sütőbe süssük kb. 15 percig. Vegyük ki lapát segítségével, rácsra helyezve hagyjuk kihűlni.
Kekszes dobozba tárolva sokáig puha marad.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...