Koskacukor: Sütőtökös scone

2015. október 20., kedd

Sütőtökös scone

Nagyon sokáig nem szerettem a sütőtököt, igazából a mai napig nem is eszem meg magába. Ennek ellenére tavaly is rengeteg sütőtökös kelt tésztát készítettem, illetve levesbe vagy köretnek szívesen fogyasztottuk. Ismét eljött a szezonja. Pár hete már meg volt egy adag krémleves variáció. A többit betettem a sütőbe és miután gyönyörűen megsültek, kikapartam, kimértem és irány a fagyasztóba. Általában 30 dkg-ot szoktam tenni egy zacsiba, ennél többre úgysem lesz szükségem felhasználásnál. Próbáljátok ki tésztába, ha eddig még nem tettétek. Ez a scone tökéletes reggelire, vagy lehet kisebbre is szaggatni és akkor bor korcsolyának is felszolgálható. Cukor és fűszerek nélkül készült, éppen elég a sütőtök édeskés íze. Így nagyon jól passzol különféle sajtokhoz.






Sütőtökös scone
Hozzávalók (kb. 16-17 db-hoz):
135 g zabliszt
135 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
1 teáskanál sütőpor
1 kávéskanál szódabikarbóna
2 kávéskanál só
240 g sütőtök püré
90 g hideg vaj
125 g joghurt

Elkészítés:
A liszteket mérjük ki késes robotgépbe. Adjuk hozzá a hideg vajat, a sütőport és a szódabikarbónát, majd turmixoljuk össze. Így nem fenyeget minket az a veszély, hogy megolvad a vaj a kezünk alatt. Tegyük bele továbbá a joghurtot, a sütőtök pürét és a sót. Gyúrjuk össze, majd az enyhén lágy tésztát jól lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. 2 cm vastagságúra. Szaggassuk ki tetszőleges formával, tetszőleges nagyságúra. Helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire.
Előmelegített 200°C-os sütőbe téve süssük kb. 20 percig. Rácsra helyezve hagyjuk kihűlni.
Zacskóba téve sokáig megőrzi puhaságát!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...