Koskacukor: Narancsos-áfonyás keksz

2015. december 8., kedd

Narancsos-áfonyás keksz

Korábban egy pesti üzletvezetői találkozó után beugrottunk az Obiba, ahol rátaláltam erre illetve egy fenyőfás kiszúróra. Tavaly mézit szereztem be és az idén eszembe jutott, hogy de jó volna valahogy bejutni, hátha van másféle is. Nem a legközelebbibe sikerült benéznünk, de a lényeg, hogy találtam. Annyi szép karácsonyos dolgok sorakoztak a polcon, hogy nem lenne elég az Isten pénze sem ... Na jó, nem venném meg mindet, de sok szép tányér, dísz, manó, csillag, angyalka üldögélt. Nehéz volt otthagyni őket. Így az áruházba maradva pihentek tovább. :) A keksz kiszúrókat gondolkodás nélkül magamhoz ragadtam és gyorsan ki is próbáltam. A receptet viszont mostanra időzítettem, no nem azért, mert bíztam abban, hogy leesik a hó. Ráér karácsonyig. Addig is inkább falatozok ezekből a finom hóemberekből.








Narancsos-áfonyás keksz
Hozzávalók (1 gáztepsihez):
100 g liszt
50 g mandula liszt
50 g kókuszliszt
100 g  hideg vaj
30 g porcukor
1 tojás sárgája
30 g aszalt áfonya
3 evőkanál frissen facsart narancslé
1 narancs reszelt héja

Elkészítés:
A liszteket kimérjük késes robotgépbe vagy egy tálba. Hozzáadjuk a kockára vágott hideg vajat, a porcukrot, a tojás sárgáját és az aszalt áfonyát. Kifacsarjuk egy fél narancs levét, majd ebből is kanalazunk bele, majd hozzá reszeljük a narancs héját. Géppel addig dolgoztatjuk, amíg összeáll a tészta vagy kezünkkel gyors mozdulatokkal összedolgozzuk. Fóliába csomagolva fél órát pihentetjük hűtőbe. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk 3 mm vastagságúra. Kedvenc keksz kinyomónkkal kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 7-8 perc alatt készre sütjük. Figyeljünk rá, mert gyorsan sül és könnyen túlsüthetjük.
Hagyjuk teljesen kihűlni. Kekszes dobozba tárolva sokáig omlós marad.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...