Koskacukor: Rozmaringos-fokhagymás libacomb, posírozott körtével

2015. december 25., péntek

Rozmaringos-fokhagymás libacomb, posírozott körtével

A tegnapi ebédhez kicsit későn fogtam neki, ugyanis meglepetésemre mégis megérkezett anyum ajándéka, ami természetesen a munkahelyemre lett kérve. Úgyhogy, ahogy elterveztem a délelőttöt, úgy lőttek is neki. Nem baj, annyi édesség van azzal kibírjuk ebédig. Tehát fogjunk hozzá... végy 10 dkg főtt gesztenyét... oké, meg van a páromat elküldtem érte előző nap. Gesztenyés gnocchi lesz belőle, recept alapján. Átpuhítottam egy kevés forró tejszínben, összetörtem a főtt burgonyával, kevés liszttel összegyúrtam, majd megformáltam. Gyanús volt, hogy tojás nem kell bele? Én mindig szoktam tenni. De hát, én naiv hittem abban, hogy áááá úgysem fő szét. Már minden tálalásra kész volt, már csak ez hiányzott. Zutty a forró vízbe... keverés, kavarás... gondolkodás... hová lett a gnocchi? :) Oké, szénhidrát mentes ebéd lesz. Tálalás... asztalterítés... fotózás... Balázs, kész az ebéd? Na, mi hiányzik a tányérról? Válasz: Talán a citrom? :) Nem, nem. Más! Gondolkodás... Gnocchi? Az, az... Jót nevettünk, majd a végén arra az elhatározásra jutottunk, hogy jó volt ez anélkül is, így legalább legyűrtünk valahogy egy szelet süteményt és a Mokos ribizlibor is lecsúszott mellé. Az esti vacsira úgyis kellett a hely. :)







Rozmaringos-fokhagymás libacomb, posírozott körtével
Hozzávalók (2 személy részére):
Rozmaringos-fokhagymás libacombhoz:
2 házi libacomb
só, bors
3 szál rozmaring
10 gerezd fokhagyma
2 evőkanál liba vagy kacsazsír
2 dl száraz fehérbor

Posírozott körtéhez:
2 db bosc kobak körte
5 dl vörösbor
3 csillagánizs
2 cm friss gyömbér
1 kávéskanál fahéj
5 szegfűbors
2 zöld kardamom
2 evőkanál nyírfacukor

Elkészítés:
A libacombok mindkét oldalát sózzuk és borsozzuk. Fedeles serpenyőben felhevítjük a zsiradékot, majd a combot bőrös felével lefelé ráhelyezzük. Kisütjük a zsírját, megfordítjuk, fehéredésig pirítjuk. A megpucolt fokhagyma gerezdeket hozzátesszük a rozmaring ágakkal, felöntjük borral és lefedve puhára pároljuk kb. 1,5 óra alatt alacsony lángon. (Éppen csak rotyogjon.) Közben, ha szükséges pótoljuk a folyadékot vízzel.
A körtéhez a vörösbort a fűszerekkel és cukorral felforraljuk. A körtéket egészben hagyva meghámozzuk, majd a forró fűszeres vörösborba tesszük. Fél óra alatt puhára főzzük.
Ruccolával tálaljuk!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...