Koskacukor: Húsos hasé

2016. január 10., vasárnap

Húsos hasé

Még szilveszterre készültek ezek a finom vendégváró falatok. Igaz mi nem vártunk vendéget, hanem vittük magunkkal "vendégségbe", ami egy batyus buli volt. Sok, főképpen külföldi bloggereknél láttam ezt az ötletet és valahogy eszembe jutott, hogy kipróbálom. No, nem vagyok híve a bolti dolgoknak, de mivel 31-én délig dolgoztam, így a leveles tészta hajtogatásával már nem bíbelődtem. Jól is tettem, mert kiválót sikerült találnom. Nem volt vele sok dolgom. Balázst megbíztam, hogy délelőtt készítse el nekem az általam leírtak alapján a karamellizált hagymát, ami délutánra jól kihűlt. Jöhetett a turmix, betöltöttem és mehetett a sütőbe. De pontosan, hogyan is készül, hát lássuk.








Húsos hasé
Hozzávalók:
1 fej hagyma
3 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál balzsamecet
1 evőkanál cukor
só, bors
40 dkg sertéshús
2 evőkanál worcester szósz
só, bors
27 dkg kész leveles tészta
1 tojássárgája
fekete szezámmag

Elkészítés:
A hagymát megpucoljuk, apróra daraboljuk. Olívaolajon szép lassan elkezdjük dinsztelni. Közben hozzáadjuk a balzsamecetet, a cukrot és sóval, frissen őrölt borssal ízesítjük. Akkor jó, amikor már teljesen üveges, puha és ragacsos. Hűlni hagyjuk.
A sertéshúst, a karamellizált hagymával és a worcester szósszal késes robotgépbe tesszük és krémesre daráljuk. A leveles tésztát a keskenyebbik oldalánál fogva két egyenlő részre vágjuk. A tölteléket két részre osztjuk, majd a tészta hosszabbik oldalára, végig egyenlően elosztjuk. Feltekerjük, kicsit megnedvesítjük, hogy összeragadjon a tészta. Éles kés segítségével feldaraboljuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Tojássárgájával megkenjük, szezámmaggal megszórjuk, majd előmelegített 170°C-os sütőbe 25-30 perc alatt készre sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...