Koskacukor: Fűszeres szalonnába tekert csirkemell

2016. június 21., kedd

Fűszeres szalonnába tekert csirkemell

Ismét egy csirkés finomságot hoztam. Szerintem tudjátok már, hogy én inkább szárnyas párti vagyok, bár azért variálni szoktam a heti menüt, hogy vegyesen legyen. Nekem valahogy sokkal könnyebb, főleg egy valamilyen salátával tálalva. Szerintem a meleg nyári napokon nem vágyik senki nehéz, zsíros ételekre.
Nem mondom, hogy rövid a lista, de a Fűszerész honlapjáról minden fűszer beszerezhető, a többi már gyerekjáték.
A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin júniusi számában is.







Fűszeres szalonnába tekert csirkemell
Hozzávalók 4 személyre:
a fűszerkeverékhez
2 teáskanál őrölt római kömény
3 teáskanál morzsolt oregánó
3 teáskanál füstölt paprika
1 kávéskanál őrölt csili
2 kávéskanál só
1 kávéskanál őrölt Cayenne-bors
1 kávéskanál őrölt fekete bors

továbbá
80 dkg csirkemellfilé
30 dkg vékony szelet húsos szalonna
olívaolaj

a salátához
40 dkg főtt kukorica
20 dkg paradicsom
1 kígyóuborka
1 lila hagyma

a dresszinghez
1 csokor kapor
4 evőkanál almaecet
1 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál méz
1 kávéskanál só
frissen őrölt fekete bors

Elkészítés:
A csirkemellfilét kisebb, hosszúkás formára daraboljuk, egyesével szalonnába tekerjük. A kimért fűszereket összekeverjük, majd megforgatjuk benne a szalonnás csirkemellet. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, megspricceljük olívaolajjal. Előmelegített, 200 fokos sütőben 35-40 percet sütjük.
A kukoricát lecsepegtetjük. A paradicsomot, uborkát megtisztítjuk, felkockázzuk. A hagymát és a kaprot finomra aprítjuk. Mindent tálba teszünk. A dresszing hozzávalóit kikeverjük, meglocsoljuk vele a salátát. Hűtőben tároljuk, majd a göngyölt csirkemellel tálaljuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...