Koskacukor: Pácolt fűszeres grill csirke egészben sütve, meleg édesburgonya salátával

2016. szeptember 12., hétfő

Pácolt fűszeres grill csirke egészben sütve, meleg édesburgonya salátával

Mindketten nagyon szeretjük az egészben sült, jól fűszerezett, bepácolt grillezni való csirkéket. Egyrészt nagyon zsenge finom húsa van, jól átjárja a fűszerek ízei és, ha tényleg türelmesen hosszú ideig sütjük, akkor eszméletlen omlós lesz. És akkor most nem túloztam semmivel. De persze ehhez szeretni kell a csirke minden részét. Mi mondjuk elég jól elszoktuk osztani ugyanis én beérem a pipi cicivel, és akkor még abból is jut Balázsnak. :) Édesburgonya salátát készítettem mellé, hogy már igazán őszies legyen az itthoni hangulat a 30 fok ellenére. :)
Jah, a fotózásom inkább nem tárgyalom ki. A lényeg, hogy legyen valami vicces a sztoriban, hogy miután felállítottam a hátteret és felpakoltam mindent, a háttér egy az egyben, ami persze egy deszkához van tűzve, ráborult az ételre. Egyből tudtam... nem az étellel volt a legnagyobb gond, hiszen a kilapított csirke már nem lesz laposabb. A saláta sem olyan, amit ne lehessen felborzolni. Hanem a kis üveg, amiben a szép petrezselyem csokor állt tele volt vízzel. Leültem mellé török ülésben és vettem pár nagy levegőt, majd kimentem konyharuháért és megpróbáltam úgy felitatni, hogy ne kelljen mindent újra kezdenem. Azért gondolom, nem csak nálam vannak ilyen balesetek, legalábbis bízom benne.







Pácolt fűszeres grill csirke egészben sütve, édesburgonya salátával
Hozzávalók 4 személy részére:
a pácolt fűszeres grill csirkéhez
1 kg grillezni való egész csirke
1 csokor felaprított petrezselyem
3-4 babérlevél
3 szál kakukkfű
2 szál rozmaring
1 fekarikázott citrom
2 evőkanál méz
4 dl víz
frissen őrölt bors


az édesburgonya salátához
2 nagy édesburgonya
3 kápia paprika
1 lilahagyma
25 dkg főtt csicseriborsó
frissen őrölt bors
2-3 evőkanál balzsamecet
2 evőkanál olívaolaj
15 dkg morzsolt fetasajt
30 dkg koktél paradicsom

Elkészítés:
A páchoz a a fűszereket, a petrezselyemmel együtt vízbe tesszük, elvegyítjük benne a sót, a borsot és a mézet. Hozzáadjuk a citromkarikákat is. A csirkét hátánál fogva kettévágjuk, lapos edénybe helyezzük, majd ráöntjük a pácot. Fóliával letakarva éjszakára hűtőbe helyezzük.
Másnap egy rácsot a tepsibe helyezünk, amire ráfektetjük a csirkét. majd ráöntjük a pácot. Alufóliával letakarjuk és 180 fokos előmelegített sütőbe helyezzük 2 óra hosszára, majd fólia nélkül további 30 percet sütjük. Időközben meglocsoljuk a saját szaftjával 2-3 alkalommal.
A salátához az édesburgonyát és a hagymát megpucoljuk, a paprikát kimagozzuk. Feldaraboljuk a zöldségeket és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a főtt csicseriborsóval együtt. Sózzuk, borsozzuk, meglocsoljuk balzsamecettel és olívaolajjal. Előmelegített 200 fokos sütőbe 20-30 perc alatt készre sütjük. Még forrón belemorzsoljuk a fetasajtot és összeforgatjuk. A koktél paradicsomokat félbe vágjuk és ezzel együtt kínáljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...