Koskacukor: Spekulatius keksz

2016. december 17., szombat

Spekulatius keksz

Az idén én is elkészítettem egy adag spekulatius kekszet, aminek a fűszerezése hasonlít a mézeskalácséhoz, talán kicsit több fahéj van benne. Amikor a fűszerkeverék receptje után kutattam igazából kettő egyformára alig találtam, így nehéz volt eldönteni, hogy mit is tegyek bele. Nem mondom, hogy ez az eredeti recept, mivel arról nem sok infót sikerült gyűjtenem, hogy abban pontosan melyik milyen arányban van, viszont szerintem annyira sikerült eltalálni, hogy hasonlít rá.
A Cookori által forgalmazott Delicia karácsonyi kekszpecsétje közül mézit választottam.
Jah és még annyit, hogy a baglyos sütis üveg az én művem. Azt hiszem az idén volt időm kicsit belelendülni a decoupage-ba. :)








Spekulatius keksz
Hozzávalók kb. 30 db-hoz:
15 dkg fehér tönkölyliszt
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 teáskanál őrölt fahéj
1/2 kávéskanál őrölt szegfűszeg
1/2 kávéskanál őrölt gyömbér
1/2 kávéskanál őrölt zöld kardamom
1/4 kávéskanál őrölt szerecsendió
18 dkg hideg vaj
5 dkg sötét barna cukor
5 dkg nyírfacukor
1 teáskanál méz
1 tojás

Elkészítés:
Kimérünk minden alapanyagot, késes robotgépbe teszünk és addig kevertetjük a géppel, amíg szinte össze nem áll. Kivesszük a tálból, kézzel gyorsan gombócot formálunk belőle, majd fóliába csomagolva hűtőbe helyezzük 1 óra hosszára.
Enyhén lisztezett felüleleten kb. 2 mm vékonyra nyújtjuk, majd a kekszpecsét segítségével karikákat szaggatunk, amibe a felhelyezett tetszés szerinti mintát belenyomjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, előmelegített 180 fokos sütőbe 8-10 perc alatt készre sütjük. Figyeljünk rá közben, ha már barnul a széle, akkor feltétlen vegyük ki. Helyezzük rácsra, a legjobb ilyenkor egy sütőlapát segítségével és hagyjuk teljesen kihűlni.
Dobozba tárolva sokáig eláll.

Tipp: Akár gasztroajándékként is elkészíthetjük karácsonyra.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...