Koskacukor: Gluténmentes kókuszos-mandulás keksz

2017. január 14., szombat

Gluténmentes kókuszos-mandulás keksz

Ismét itt vagyok és miért pont egy karácsonyi recepttel? Ezt az utolsót még januárra tartogattam, hiszen nekem a karácsony a babavárásról szólt. Minden időmet pihenéssel töltöttem és azzal, hogy felkészüljek arra a pillanatra, amikor kibújik belőlem az a kis pocaklakó, akir olyan régóta várunk. Eddig nem akartam dicsekedni vele, bár az előző pár bejegyzésből aki ügyes volt következtetni tudott arra, hogy bizony nagy élet esemény elé nézünk. Ahogy írtam, bizony nekünk az idei év nem is kezdődhetett boldogabban, minthogy 2017.01.07-én 2:44 perckor megszületett a mi Emmánk, aki 3680 grammjával és 51 cm-ével látta meg a napvilágot. Nem lehet szavakba önteni azt a boldogságot, örömet, amit most érzek. Mivel most már kicsit kevesebb időm a megfőzött ételeket, süteményeket fotózni illetve bejegyzséeket írni, ezért az elkövetkezendő pár hónapban biztos kevesebb receptet fogok tudni megosztani. De szerintem mindenki megérti ezt az időszakot.










Gluténmentes kókuszos-mandulás keksz
Hozzávalók 20 db-hoz
5 dkg kukoricakeményítő
5 dkg mandulaliszt
5 dkg kókuszliszt
7,5 dkg hideg vaj
4 dkg nyírfaporcukor 
1 teáskanál mandulakivonat
1 tojás

Elkészítés:
A keményítőt és a liszteket kimérjük, hozzáadjuk a nyírfaporcukrot, a tojást és a felkockázott vajat. Mandulakivonattal ízesítjük, majd gyors mozdulatokkal összeállítjuk a tésztát – ha szükséges, adhatunk hozzá 1-2 evőkanál hideg vizet. Fóliába csomagolva legalább 1/2 órára hűtőbe tesszük.
2 réteg fólia között 3 mm vékonyra nyújtjuk, Delicia karácsonyi mintás kekszpecséttel kiszaggatjuk. A kekszeket sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, és előmelegített, 190 fokos sütőben 7 perc alatt készre sütjük. Rácsra téve hűlni hagyjuk. Kekszesdobozban tárolva akár 1 hétig is eláll.







3 megjegyzés:

  1. Megértjük, meg. :) Gratulálok a pici csodabogárkához! :) ISten adjon nektek sok-sok egészséget, hogy békében, boldogságban tudjátok felnevelni.
    És... hamar bele lehet szokni az új élethelyzetbe is. Napról napra ügyesebbek lesztek mindketten, s egyszercsak azt veszed észre, hogy a blogon is rendszeresen aktiválsz. :)

    VálaszTörlés
  2. Itt is még egyszer gratulálok, csodaszép kis hercegnő :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...