Koskacukor: Serpenyős rakott burgonya

2017. június 4., vasárnap

Serpenyős rakott burgonya

Tegnap a nagy hőség ellenére begyújtottam a sütőt és megsütöttem egy adag kiflit, egy adag barackos csirkecombot, e mellett sült a palacsinta, készült a rizottó és a borsó leves. Magamra csuktam a csupán 4 négyzetméteres konyhát és akkor lehet ezzel a mérettel most túloztam, és főttem én is az 50 fokban. Nah ilyenkor nem ezt kellene csinálni, de ha az ember olyat kíván, ami sütős, akkor miért ne? Szerintem ki lehet bírni, jah és ezután bemenni a negyedik emeleti 27 fokos "hűs" szobába... :) áldás. Már csak egy hónap. :)
A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin júniusi számában is.







Serpenyős rakott burgonya
Hozzávalók 2 személyre, 28 cm átmérőjű serpenyőhöz
35 dkg darált hús
50 dkg kockára vágott főtt burgonya
1 vöröshagyma
2 gerezd zúzott fokhagyma
1 teáskanál morzsolt majoránna
1 teáskanál morzsolt rozmaring
2 evőkanál olívaolaj
frissen őrölt bors

2 dl tejszín
1 csapott teáskanál étkezési keményítő
20 dkg felkockázott gorgonzola

Elkészítés: 
A vöröshagymát megpucoljuk, apró kockákra daraboljuk. A serpenyőben felhevítjük az olívaolajat, rátesszük a vöröshagymát, és pár perc alatt dinszteljük. Hozzáadjuk a darált húst, fehéredésig pirítjuk. A fűszerekkel, fokhagymával, sóval és borssal ízesítjük. Kevés vízzel felöntjük, és kb. 30 perc alatt készre pároljuk. A keményítőt elkeverjük a tejszínben, a serpenyőbe öntjük, majd a burgonyát is hozzáadva az egészet jól összeforgatjuk. A gorgonzolát a tetejére halmozzuk. A serpenyő nyelét letekerjük, és az ételt előmelegített, 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...