Koskacukor: Japán sajttorta szilva szósszal

2017. október 2., hétfő

Japán sajttorta szilva szósszal

Kimaradt egy doboz mascarpone sajtom és nem tudtam vele mihez kezdeni. Sajttortához kevés, de nem akartam hozzá vásárolni, meg amúgy sem barátkozik vele nagyon a gyomrom, úgyhogy recept keresésbe kezdtem. Hűűű... ezt már régóta kiakartam próbálni. A könyvjelzőim között lapul már egy ideje. Körül néztem máshol, de ahogy láttam nem sok eltérés van recept és recept között, ezt most követnem kell. Nem is variáltam rajta, csak elkészítettem. Szuper habkönnyű piskótát kaptam! Tálalhattam volna magában is, vagy csak friss gyümölccsel, de most olyan őszi hangulatom volt, hogy szilvaszószt készítettem hozzá.










Japán sajttorta, szilva szósszal
Hozzávalók (22 cm átmérőjű tortaformához):
(Minden legyen szobahőmérsékletű)
25 dkg mascarpone
1 dl tej
5 dkg vaj
1 evőkanál citromlé
6 dkg liszt
2 dkg keményítő
14 dkg porcukor
6 tojás
egy csipet só

a szilvaszószhoz:
50 dkg szilva
1 teáskanál őrölt fahéj
1 kávéskanál őrölt gyömbér
1 nagy evőkanál méz
1 dl vörösbor

Elkészítés:
A tojásokat külön választjuk. A sárgáját kikeverjük a mascarponéval, hozzáadjuk a szobahőmérsékletű vajat, a tejet és végül az egy evőkanál citromlevet, simára keverjük. Elvegyítjük benne az átszitált lisztet és a keményítőt. A fehérjét habbá verjük a cukorral és a csipet sóval, majd a krémes masszához adjuk. Az így kapott könnyű krémet alufóliával becsomagolt tortaformába kanalazzuk, elsimítjuk és vízfürdőbe állítjuk. Előmelegített 200 fokos sütőbe helyezzük 17 percre, majd csökkentjük 135 fokra a hőmérsékletet és további 30 percig sütjük. Tortaformában hagyjuk kihűlni, tálalásig hűtőbe helyezzük. A legjobb, ha egy éjszakát pihen.
Elkészítjük hozzá a szilvaszószt. A szilvát kettévágjuk és kimagozzuk, majd főzőedénybe tesszük. Hozzáadjuk a fahéjat, a mézet, a gyömbért és egy citrom reszelt héját. Felöntjük vörösborral, fedő alatt sűrűre főzzük. A forró szósszal meglocsoljuk a hideg sajtortát és így kínáljuk!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...