Koskacukor: Almás, camembert mártásos karaj polentával

2017. november 2., csütörtök

Almás, camembert mártásos karaj polentával

Ahogy ígértem jöhetnek az almás és tökös finomságok. A múltkori almás pite után jöjjön egy almás húsos étel, amihez camembert sajtot párosítottam. Nagyon finom még roqfort sajttal is, lehet dióval és aszalt áfonyával variálni, a fűszerek közül szerintem a kakukkfű, a rozmaring és a tárkony az, ami illik ezekhez az ételekhez. Egy csipet szerecsendió, esetleg fahéj, szegfűszeg sem ronthatja el, de ezt inkább a bátrabbaknak ajánlom. Én most kihagytam, de ha nagyon téli hangulatomban lettem volna, biztos vagyok benne, hogy valamelyiket vagy többet is felhasználtam volna.









Almás, camembert mártásos karaj polentával
Hozzávalók 4 személy részére
80 dkg szeletelt karaj
1 teáskanál morzsolt rozmaring
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
2 evőkanál liszt
frissen őrölt bors

4 alma turmix 2 dl víz
20 dkg camembert
1 vöröshagyma
3 evőkanál olívaolaj

a polentához:
(1 bögre=2,5 dl)
1 bögre kukorica dara
1,5 bögre tej
1,5 bögre víz
frissen őrölt bors
őrölt szerecsendió

5 dkg vaj
5 dkg reszelt parmezán

Elkészítés:
A fűszereket összekeverjük a liszttel. A karaj szeleteket sózzuk és borsozzuk, majd megforgatjuk a fűszeres lisztben. Az olajat felhevítjük, amin megdinszteljük vöröshagymát, amit előzőleg megpucoltunk és apró kockára daraboltunk. A karaj szeleteket ráhelyezzük és mindkét oldalukat megpirítjuk, majd kiszedjük a serpenyőből. Az almát meghámozzuk, felkockázzuk a sajttal együtt és a visszamaradt hagymára tesszük. Felöntjük vízzel, majd fedő alatt megpároljuk és hagyjuk, hogy a sajt is szépen elolvadjon. Ezután botturmix segítségével krémesre turmixoljuk. A hús szeleteket visszahelyezzük, felöntjük tejszínnel, majd fedő alatt puhára pároljuk.
Közben elkészítjük a polentát. A kukoricadarát kimérjük, hozzáadjuk a vizet és a tejet, majd közepes lángon folyamatosan kevergetve krémesre főzzük. Sóval, borssal és szerecsendióval ízesítjük. Végül hozzáadjuk a vajat és a parmezánt és belekeverjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...