Koskacukor: Kinder tejszelet

2018. május 16., szerda

Kinder tejszelet

Már korábban kinéztem és böngésztem egy normális kinder tejszelet recept után és azt hiszem elsőre sikerült kiválasztani a megfelelőt. Másodjára Emma névnapjára sütöttem meg, de módosítani kellett rajta, mert azt a visszajelzést kaptam, hogy egy pici citrom hiányzik a krémből, illetve én a piskótához még egy tojást hozzáadtam, hogy légiesebb legyen. Másodjára már tényleg 5 csillagos lett.











Kinder tejszelet
Hozzávalók:
a piskótához:
15 dkg cukor
12 dkg liszt
20 ml olaj
20 g holland kakaópor
5 tojás

a krémhez:
5 dl tej
3 dl 30%-os zsírtartalmú tejszín
25 dkg cukrozott sűrített tej
5 dkg keményítő
1,5 dkg zselatin
4 evőkanál víz
2 evőkanál méz
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál citromlé
1 teáskanál vanília kivonat

Elkészítés:A tojásokat ketté választjuk. A sárgáját kikeverjük a cukor felével és az olajjal, majd a fehérjét habbá verjük a cukor másik felével. Elvegyítjük benne a felvert tojássárgáját, majd hozzászitáljuk a kakaóporos lisztet. Gáztepsit (kb. 40x30 cm) kibéleljük sütőpapírral, belekanalazzuk a tésztát, egyenletesen elosztjuk, végül 180 fokos előmelegített sütőbe helyezzük és 15 perc alatt készre sütjük.
Lehúzzuk a sütőpapírt, majd két egyenlő részre vágjuk.
A tejet, a sűrített tejjel és a keményítővel simára keverjük, majd sűrűre főzzük. Miután kihűlt elkeverjük benne a mézet, a citrom reszelt héját, a citrom levét és a vanília kivonatot. A tejszínt habbá verjük és az egészhez keverjük. A zselatint a víz hozzáadásával felmelegítjük, pár evőkanállal a krémből hozzáadunk, elkeverjük, majd az egészet a krémhez adjuk.
Egy kb. 20x15 cm-es tepsit fóliával kibélelünk, az aljára terítünk egy piskótalapot, majd elegyengetjük a krémet és végül piskótával lezárjuk. Egy éjszakára a hűtőbe helyezzük.
Másnap tálcára fordítjuk és téglalap alakúra szeleteljük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...